Dofinansowane z Powiatowego Urzędu Pracy

 

Starosta, zgodnie z ustawą o tarczy antykryzysowej może udzielać dofinansowania do części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne. Cel swój realizuje poprzez Powiatowe Urzędy Pracy.
Powiatowe Urzędy Pracy zgłaszają nabór na wnioski o dofinansowanie i w przeciągu 14 dni taki wniosek należy złożyć do Powiatowego Urzędu Pracy właściwego ze względu na swoją siedzibę lub miejsce wykonywania pracy przez pracowników.
Wnioski składane są poprzez stronę www.praca.gov.pl (kod wniosku PSZ-DKWP)

Kto może otrzymać dofinansowanie ?


Dofinansowanie przyznawane jest :

  • Mikroprzedsiębiorcom (średniorocznie zatrudnia do 10 pracowników)
    Małym przedsiębiorcom (średniorocznie zatrudnia do 50 pracowników)
    Średnim przedsiębiorcom (średniorocznie zatrudnia do 250 pracowników)

Szczegółowa definicja zawarta jest w ustawie prawo przedsiębiorców (do podglądu).

Warunki otrzymania dofinansowania?


Warunkiem aby otrzymać dofinansowanie jest odnotowanie spadku obrotów.
Spadek obrotów liczony jest jako suma dwóch dowolnych następujących po sobie miesiącach roku 2020 począwszy od 1 stycznia w porównaniu do analogicznych miesięcy roku poprzedniego.

Aby otrzymać dofinansowanie pracodawca musi spełnić następujące warunki:

  • • Spadek obrotów co najmniej 30%.
    • Brak zaległości w zobowiązaniach podatkowych, składek na ubezpieczenie społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, FP, FGŚP na koniec trzeciego kwartału 2019r.
    • Brak przesłanek do ogłoszenia upadłości.

Przedsiębiorca jest również zobowiązany do utrzymania zatrudnienia przez okres dofinansowania.
W przypadku nieutrzymania pracownika przy zatrudnieniu pracodawca jest zobowiązany do zwrotu otrzymanego dofinansowania. Nie ma tutaj znaczenia sposób rozwiązania umowy z pracownikiem.

Wysokość dofinansowania.


Wysokość dofinansowania uzależniona jest od wysokości spadku o obrotów. Wysokość dofinansowania wyliczana jest na podstawie kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę. Kwota dofinansowania może być też powiększona o składki na ubezpieczenie społeczne od pracodawcy.


Dofinansowanie przyznawane jest na konkretnego pracownika i nie może przekroczyć maksymalnej wartości dofinansowania w miesiącu.
Dofinansowanie przysługuje pracownikom zatrudnionym na podstawie umowy o pracę jak również na podstawie umów zlecenia.

WAŻNE
Jeżeli pracodawca korzysta już z ulgi ze składek ZUS musi pamiętać, że nie może wnioskować o dofinansowanie w części obejmującej te składki ZUS.


Wysokość dofinansowania przedstawia się następująco:
Od 30% - 50% - otrzymamy 50% minimalnego wynagrodzenia na każdego pracownika.
Od 50% - 80% - otrzymamy 70% minimalnego wynagrodzenia na każdego pracownika.
Od 80% - 100% - otrzymamy 90% minimalnego wynagrodzenia na każdego pracownika.

Wysokość dofinansowania dla osób z wysokością minimalnego wynagrodzenia przedstawia tabela:

 Spadek obrotów  Wysokość dofinansowania  
 ze składkami ZUS bez składek ZUS 
 30% - 50% 1 511,38 zł 1 020,81
 50% - 80% 2 115,93 zł 1 429,13 zł
 80% - 100% 2 720,48 zł  1 837,46 zł

Jeżeli pracownik zatrudniony na część etatu zarabia mniej niż 2.600,00 zł dofinansowanie przyznawane jest proporcjonalnie.

Okres na jaki przyznawane jest dofinansowanie.


Dofinansowanie przyznawane jest na okres maksymalnie 3 miesięcy.

Istnieje możliwość składania wniosku co miesiąc w oparciu inny współczynnik spadku obrotów oraz na innych pracowników.

Przykład.
Pracodawca złożył w maju wniosek o dofinansowanie na czterech pracowników w oparciu o spadek obrotów liczony jako suma obrotów marca i kwietnia roku 2020 w odniesieniu do obrotów roku 2019 r. Jak się jednak okazało spadek obrotów liczony jako suma miesięcy kwiecień i maj roku 2020 w odniesieniu do roku 2019 był większy i pracodawca może skorzystać z większej refundacji. Dodatkowo w czerwcu dwóch pracowników nie korzystało już ze świadczenia opiekuńczego i pracodawca dodatkowo również ich zgłosił do dofinansowania, czyli otrzymał większe dofinansowanie niż za maj 2020r.

Składając wniosek o dofinansowanie przedsiębiorca musi przeanalizować swoją sytuację bieżącą oraz przyszłą, żeby podjąć decyzję, czy wnioskować o dofinansowanie za okres trzech miesięcy, dwóch czy jednego miesiąca.

AMS Audytor sp. z o.o.
ul. W. Łukasińskiego 25
05-820 Piastów

e-mail: biuro@amsaudytor.pl

NIP: 9512469526
Sąd rejestrowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
pod nr KRS: 0000749309
REGON: 381328136
kapitał zakładowy 9 000,00 zł

Jesteśmy wpisani na listę Firm Audytorskich przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów pod numerem 4218.